21/06/2013

De verdade é unha disciplina científica a teoría económica?

David Ruccio. Artigo tirado de SinPermiso (aquí) e traducido por  revolta entre a mocidadeDavid Ruccio é un economista norteamericano que colabora habitualmente no blogue da revista postkeynesiana Rearlworld Economics.



A vindeira vez que sinta a un economista da corrente principal dicir "a economía é unha ciencia, e xa que é unha ciencia, nós, os economistas, coñecemos as consecuencias que vai ter levar a cabo esta política”; a próxima vez que lle digan isto, remítaos ao actual debate sobre o salario mínimo.
Catherine Rampell fixo un bo traballo ao ilustrar o absurdo da idea, segundo a cal a teoría económica é una disciplina científica como as demais. Poucos problemas económicos concentraron tantos esforzos de modelación teórica e investigación empírica como o problema do salario mínimo. 


Refiríndose aos resultados do inquérito realizado entre os membros do Panel de Expertos IGM [Iniciativa para uns Mercados Globais, polas súas siglas en inglés], Rampell observa que:
“Las respuestas ofrecidas no necesariamente reflejan las opiniones de todos los economistas, que es como debería ocurrir en un sondeo de opinión tradicional; los panelistas son, antes bien, miembros de su elite profesional, y se seleccionaron, para que fueran representativos, algunos de los académicos mejor conocidos conservadores y progresistas, jóvenes y veteranos. Se incluyó a Premios Nóbel, a académicos distinguidos con la Medalla John Bates Clark, a miembros de la Econometric Society, a antiguos presidentes de la American Economic Association y de la American Finance Association, antiguos miembros –demócratas y republicanos— del Consejo de Asesores Económicos del Presidente delos EEUU, así como a directores de las más distinguidas revistas académicas de teoríaa económica.”
Ademais:
“…entre los que respondieron a la encuesta, cerca de una cuarte parte dijeron que la propuesta [se salario mínimo] les parecía de “consecuencias inciertas”. Y exactamente un cero por ciento dijo que estaba ‘muy’ de acuerdo o ‘muy’ en desacuerdo.”
E isto é unha "ciencia"?! 






Nenhum comentário: